Facebook. Stále nejúspěšnější sociální síť světa. Znáš ale praktické postupy, jak na něm komunikovat a úspěšně prezentovat třeba svůj blog? Máme pro tebe řadu praktických tipů. ;-)
Ideální délka příspěvku?
Univerzální návod na správnou délku příspěvku v podstatě neexistuje. Záleží na tématu a na tom, co chceš svým fanouškům sdělit. Ale… Pamatuj, že FB je sociální síť, ne blog. Takže až na výjimečné případy, řekni, co potřebuješ, jasně, stručně, výstižně. Čtenáři a fanoušci se dlouhým textem zpravidla snadno unaví, jejich pozornost upadá, a tím i chuť pokračovat dál ve čtení tvých příspěvků, lajkovat nebo přejít na tvůj blog.
Jak vzbudit reakce fanoušků a posílit vaše spojení?
Základem je dialog. Rozproudit komunikaci můžeš lehce vhodnými otázkami, nezapomeň ale reagovat na odpovědi. Ptej se konkrétně, používej věty tázací, zajímej se o své fanoušky, chtěj znát jejich názor, vol vhodná a poutavá témata. K tomu patří také výzvy k akci – tzv. call to action. Nenásilnou formou můžeš požádat svoje fanoušky o sdílení, lajkování a komentování, návštěvu webu, vyjádření názoru, nákup atd…
Buď osobní (přiměřeně :-)), nikoliv anonymní blogerka.
Postuj pravidelně, udržuj kontakt. Klidně každý den, nebo několikrát za týden, ale nespamuj. J Měj jasno v tom, co chceš sdělit.
Měj jasno v tom, co chceš sdělit.
Komunikuj se svými skutečnými fanoušky. Znáš dobře svoji cílovou skupinu? Ujasni si ji. Poznej svoje fanoušky, jejich názory, na co reagují, pozitivně i negativně. Někdy může být odlišná od tvých představ a přání.
Zdroj: FB Facebook
Rozvíjej to, na co se fanoušci ptají, na co reagují, co komentují. To je cesta, jak sdílet jejich svět, přiblížit se k nim a iniciovat jejich aktivitu.
Sdílej jen podstatné věci. Užitečné, inspirativní, zábavné, poutavé. Žádné hlouposti. A umožňuj sdílet, ale také vyzývej ke sdílení.
Sleduj zajímavé osobnosti na FB, komunikuj s nimi. Buď aktivní, buď vidět.
Uč se od jiných a úspěšných ve svém oboru. Inspiruj se, jak komunikují oni.
Buď trpělivá, vztahy na sociálních sítích (a nejen tady) vyžadují čas a péči.
Zapoj své fanoušky – zkus výzvy, soutěže.
Každá zpětná vazba je důležitá, i negativní. Reaguj na všechny a s rozmyslem. Mazat negativní komentáře nemá smysl.
Buď vstřícná, otevřená komunikaci a novým myšlenkám, nekritizuj, neútoč. Neboj se poděkovat či omluvit, je-li to potřeba a buď pravdivá.
Dávej si pozor na negativní reakce, špatné odpovědi a nevhodně zvolená témata, protože ty ti mohou spíše uškodit.
Využívej fotky, obrázky, videa. Fotka a video upoutají mnohem snáz než čistý text, i kdyby byl sebehodnotnější. Trendy jsou nakloněny rychlým informací, nikoliv dlouhým a obsáhlým textům. Někdy stačí pěkná a poutavá fotka a hned máš nového fanouška. Kvalita není bonus navíc, ale v podstatě nutnost. Pamatuj, že fanoušci mají rádi příběhy, emoce a rádi se kochají hezkými obrázky. Buď přiměřeně osobní, skvělým nástrojem jsou videa. Můžeš využít i live vysílání, bezprostředně předat osobní sdělení. Tady ti fanoušci rádi odpustí i kdejakou technickou nedokonalost. ;-)
Zdroj: FB Facebook
Na závěr aktuální trend na FB:
Letošním trendem na FB je zásadní změna v News Feed. Tvůrci se rozhodli nastavit nový kurz směřování. Nově totiž upřednostní příspěvky od přátel, rodiny a blízkých lidí, a to na úkor příspěvků od firem a obchodních značek. Důvodem prý je snaha zvýšit blahobyt milionů lidí po celém světě tak, aby se více věnovali přátelské komunikaci s blízkými, místo toho, aby se utopili v moři reklamních a obchodních sdělení. Zkrátka i FB chce být nástrojem pozitivní síly v životě lidí. ;-)
V praxi se to ale nedotkne těch stránek, které na FB podporují konverzaci lidí – tedy těch, kde se publikují live videa, stánky celebrit nebo skupin s komunitou uživatelů.