Foto: Instagram
Instagram právě teď testuje několik novinek, které mají nám uživatelům nabídnout víc možností, jak se chránit a zároveň mít větší kontrolu nad tím, kdo může vidět náš obsah. Pokud máš ale veřejný účet, v podstatě neexistuje způsob, jak lidem zabránit, aby tvoje příspěvky sledovali. S tím jsou samozřejmě spojená i rizika. Ale pro řadu z nás je právě Instagram skvělým nástrojem, jak se prezentovat a zároveň ho používat k byznys účelům.
Soukromé účty už funkcí zamezení přístupu nepohodlným followerům disponují. Takže pokud chceš obsah svého účtu uchovat před někým v utajení, jednoduše mu přístup nepovolíš. Soukromý účet ale s sebou nese dost zásadní omezení, která pochopitelně nejsou ideální pro značky nebo pro blogery. Teď se tahle funkce má rozšířit i k veřejným účtům.
Prvním způsobem, jak svůj účet chránit, je možnost odstranění followera z veřejného účtů. Dá se tak některým lidem omezit přístup k příspěvkům, ale pokud budou nadále veřejné, stejně budou mít možnost si tě dohledat. Přinejmenším se jim ale nebudou nabízet tvoje příspěvky a budeš hůř dohledatelná.
Druhá varianta, kterou Instagram testuje, je možnost zamezení přístupu k tvým Stories (Příběhům). Proč? Význam by to mohlo mít pro velké nadnárodní firmy. Třeba Coca Cola. Mohla by tak vytvářet příběhy specifické pro jednotlivé země zvlášť a cílit na konkrétní publikum.
Totéž by se mohlo týkat i lokálních událostí - například Den otců se slaví po celém světě v různých termínech, ramadán je vysloveně regionální záležitost atd. Existuje tedy řada způsobů, jak by se tahle novinka mohla nechat využít. A v ideálním případě pro zvýšení kontaktu s cílovými a podstatnými uživateli. 😊
Obě tyto nové funkce zaznamenal Matt Navarra, který se pravidelně na nové funkce a nástroje v sociálních aplikacích zaměřuje. 😊 Viz obrázky.
A ještě jedna novinka - existuje teorie, že bude možné zjistit, kdo se na tvůj profil nejvíc dívá (pokud se někdo konkrétní stále zobrazuje v horní části seznamu sledujících, znamená to, že pravidelně sleduje tvůj profil). Jiné zdroje ale tvrdí, že se tahle teorie nezakládá na pravdě… No, uvidíme, s čím ještě Instagram přijde. 😊
Jako zdroj posloužil web https://www.socialmediatoday.com.