Navíc získejte skvělou slevu na cestovní zavazadla ve výše 15%.
Pomalu ale jistě Nám začíná čas dovolených a s ním i letecké cestování do bližších či vzdálenějších destinací. Každý z Nás přemýšlí, jak co nejlépe využít volný čas, ať již z pohledu dovolené či školních prázdnin. Vybíráme, kam pojedeme, co si s sebou vzít, na co nezapomenout a co vše zařídit před odjezdem, aby se Nám Naše cesta vyvedla co nejlépe.
To, že si máme zkontrolovat platnost pasu, mít dostatek peněz nebo si pořídit cestovní pojištění, už není žádná novinka, většina z Nás to dělá tak nějak automaticky. Že nás ale mohou čekat nemilé starosti přímo na cestě, a to například v podobě zpožděného letadla nebo zničených a ztracených zavazadel, o tom se již tolik neví. Jak se těmto událostem bránit, co dělat, když nastanou, na co vše máme nárok při cestování letadlem… Na to vše se teď společně podíváme, a to i včetně zkušeností některých z Vás…
NEMUSÍTE SE STRESOVAT KVŮLI ZPOŽDĚNÉMU LETU
Marek se svou přítelkyní vyrazil v loni v létě na dlouho plánovanou společnou cestu do Ria de Janeira v Brazílii. Pečlivě vše naplánovali, zarezervovali ubytování, zabalili vše, co potřebovali a vyrazili na cestu. Let měl dle itineráře trvat zhruba 15hod s 2hod přestupem ve Frankfurtu. Plány se začaly hroutit ještě na letišti Václava Havla v Praze. Vzhledem k technické poruše, byl let do Frankfurtu o 1,5hod opožděn. Vzhledem k této události, Marek se svou přítelkyní nestihli ve Frankfurtu návazný let do Ria, a tak museli čekat na další spoj do druhého dne. Slova Marka: „Bylo to strašné. Nikdo Nám nepomohl, museli jsme čekat několik hodin v odletové hale, navíc bez svých věcí, které byly někde v zavazadle kdoví kde... Přišli jsme tak o jeden den dovolené, a k tomu ještě o peníze, které jsme museli zaplatit za ubytování v Riu, kde jsme díky zpoždění nakonec vůbec nespali… Po návratu jsme se obrátili na leteckou společnost, aby nám proplatili Naše výdaje, ale byli jsme odbiti s tím, že let měl pouze 1,5hod zpoždění a tím pádem máme smůlu. V tomto směru mi naštěstí jeden kamarád doporučil společnost, která se těmito věcmi zabývá, ať se na ni obrátím, že mi určitě pomohou.“
Bylo tomu tak. Marek se obrátil na společnost ClaimCloud, která pomáhá lidem, kteří mají podobné zkušenosti s leteckými společnostmi, a pomohli Markovi s jeho přítelkyní v tomto případě vykompenzovat 1200EUR (32 tis Kč) za oba.
Zeptali jsme se tedy majitele společnosti pana Petra Tomečka, jak služba ClaimCloud funguje a na co vše má zákazník nárok, či co by měl každý udělat před cestou. Pan Tomeček Nám k tomu řekl následující: „To, co se stalo panu Markovi bohužel není nic ojedinělého. Letecké společnosti v dnešní době mají čím dál tím méně času na odbavení letadel, oproti tomu se snaží přepravit co nejvíce cestujících za co nejnižší ceny a zároveň s co nejmenším počtem letadel. Zákonitě se tedy musí a stávají situace, kterou zažil pan Marek. Zároveň se následně letecké společnosti snaží všemi dostupnými prostředky vyhnout své odpovědnosti a placení kompenzací, na které má zákazník z pohledu evropského nařízení nárok. Proto je tu Naše společnost, kdy se v těchto situacích velmi dobře orientujeme, máme právní podporu a snažíme se zákazníkům pomoci, jak jen to jde. Na našich stránkách www.claimcloud.cz si může zákazník zdarma zadat let, který neproběhl dle původního plánu (až 3 roky zpětně) a my následně vše prověříme a s leteckou společností dořešíme. Na Našich stránkách máme také návody a vysvětlení, na co vše má zákazník nárok a o co si má případně na letišti říci. Služby ClaimCloud jsou navíc do úspěšné kompenzace kompletně zdarma – tedy pokud neuspějeme, neplatí zákazník ani korunu. K tomu nyní nově může zákazník zadat i let ještě před tím, než proběhl. My pak tento let sami hlídáme a v případě, že neproběhne jak má, automaticky zákazníka kontaktujeme a dáváme mu vědět, že má potenciální nárok na kompenzaci. Toto opět naprosto zdarma".
Fakta ohledně zpožděných letů:
• Více jak 20% všech letů bylo v roce 2016 zpožděno, z toho více než 3% všech
zpožděných letů bylo možné kompenzovat
• Jen v Praze v roce 2016 letiště Praha odbavilo rekordních 13 milionů cestujících při 136
tisících vzletech/přistání letadel
• V Praze v roce 2016 tedy bylo ke kompenzaci více než 4tis letů s počtem více než 390tis
cestujících
• Smutným faktem je, že pouze 20% cestujících (2 z 10ti), kteří mají nárok na kompenzaci
dosáhlo na peníze, na které mají nárok. Důvodem je buď neznalost toho na co má
zákazník nárok nebo obstrukce leteckých společností při komunikaci se zákazníkem
NEMUSÍTE SE STRESOVAT ANI KVŮLI ZTRÁTĚ ZAVAZADEL
Paní Libuše je delegátkou cestovní kanceláře. V loňském roce se vydala na jeden z dalších zájezdů se svými klienty do Paříže. Jaké překvapení pro ni bylo, když po příletu do Paříže zjistila, že kufry, kde měla všechny své věci, s letadlem nedorazily. Paní Libuše tedy zašla ještě na letišti za leteckou společností a vše nahlásila. Letecká společnost dala paní Libuši informaci, že má 21 dní na to, aby zavazadla dohledala a víc s tím v dané chvíli neudělá. Jak se paní Libuše cítila a jak se s danou situací vypořádala, Nám popsala následovně: „Dlouho se mi nestalo, že bych byla tak bezradná, jako tehdy na letišti. Byla jsem bez všech věcí, nevěděla jsem, kdy a zda vůbec se mi vrátí. Neměla jsem čas to řešit, protože na mne čekala skupina klientů cestovní kanceláře, kterým jsem se musela věnovat. No prostě děs… Naštěstí jsem si vzpomněla na společnost ClaimCloud, se kterou jsme v minulosti řešili zpoždění letu s jedním z Našich klientů a zkusila jim zavolat. Přestože jsem volala mimo pracovní dobu, poradili mi, co mám dělat, co vše si mohu nakoupit, jak postupovat dále s leteckou společností a po mém návratu do Prahy, mi i vše dořešili. Neskutečně mi tenkrát pomohli. Vůbec nevím, co bych dělala, kdybych kontakt na tuto společnost neměla…“
Opět jsme se zeptali pana Petra Tomečka, co dělat v těchto případech a jaké má on se svou společností zkušenosti se zavazadly v rámci leteckého cestování: „Se zavazadly je to z pohledu cestujících psychicky ještě horší než v případech zpoždění letů. Člověk se octne mimo svůj domov, pouze s věcmi, které má na sobě, a navíc s vědomím, že možná své věci již neuvidí. Je to o to horší, že v daný okamžik se toho opravdu moc dělat nedá. Letecká společnost má skutečně 21 dní na nalezení a doručení zavadla, takže na letišti toho zákazník moc nezmůže. Co je ale důležité, je třeba vše nahlásit, dát letecké společnosti informaci, kde a kdy se bude zákazník nacházet, aby doručení zavazadel bylo co nejrychlejší. Zároveň, a to již letecké společnosti proaktivně neříkají, má zákazník možnost si nakoupit nezbytně nutné věci na přečkání doby, kdy je bez svých věcí. Jsou to tedy například hygienické potřeby, nezbytné oblečení na převlečení, léky apod. Toto vše pak může zákazník po letecké společnosti nárokovat. Ať se jedná o zpožděné nebo nakonec i ztracené zavazadlo, celková částka, která se dá následně po letecké společnosti nárokovat, je až 1200 EUR (cca 32tis Kč). Je nutné si ale schovat veškeré daňové doklady! V případě ztracených zavazadel je zároveň vhodné si před cestou vyfotit obsah zavazadla. I v případech ztracených, zpožděných nebo zničených zavazadel dokážeme velmi úspěšně zastupovat Naše klienty a vykompenzovat jim maximální možné částky. I zde letecké společnosti dělají vše pro to, aby vyplatili co nejméně. Například jedna z Našich klientek se na Nás nedávno obrátila s tím, že nárokovala po společnosti ztracené zavazadlo a že jí letecká společnost nabídla 400EUR. Hodnota ztracených věcí byla ale mnohem vyšší a na to již letecká společnost nereflektovala. Společně s Našimi právníky jsme následně klientce vymohli nejvyšší možnou kompenzaci tedy 1200EUR. Opět tedy doporučuji, pokud bude mít zákazník problém se zavazadlem, může vše zadat na Našich stránkách www.claimcloud.cz a my opět vše zdarma posoudíme a dáme zákazníkovi vědět, jaké jsou možnosti…".
Fakta o ztracených zavazadlech:
• Zhruba 23 milionů kusů zavazadel bylo celosvětově ztraceno v roce 2015
• Více než 3 miliony zavazadel bylo ztraceno/zpožděno v rámci letů spadající pod regulaci
evropské unie, z toho více než 1 milion zavazadel zákazníci nikdy zpět nedostali
• Jen pražské letiště denně v průměru odbaví více než 20 tisíc zavazadel, během letních
měsíců je to pak více než dvojnásobek
NENECHTE SI ZNIČIT KUFRY A VYHNĚTE SE STRESU Z NÁSLEDNÉHO NÁROKOVÁNÍ ŠKODY NA DOPRAVCI!!!
Zeptali jsme se i na aktuální téma, kdy pražské letiště oznámilo, že budou nově jeho bezpečnostní pracovníci otevírat namátkou vybraná zavazadla cestujících vzhledem k zesílení bezpečnostních opatření.
Na to jak se proti tomuto chránit, případně co dělat, pokud se něco takového stane s Vaším kufrem, Nám opět odpověděl pan Petr Tomeček: „Ano, je tomu opravdu tak. Letiště zároveň s tím oznámilo, že je připravené kompenzovat případné škody způsobené tímto chováním. Z Našeho pohledu jsou dvě cesty, jak se s danou situací vypořádat. První cestou je zakoupit si cestovní kufr, který je vybaven takzvaným TSA zámkem (zámek, který má univerzální možnost otevření), nebo opatřit zavazadlo závěsným TSA zámkem. Bezpečnostní zaměstnanci mají k těmto TSA zámkům univerzální klíče, kdy otevřou zavazadlo a následně opět uzamknou. Tedy v tomto případě tak zavazadlo nepoškodí. V tomto směru máme pro Naše klienty vyjednanou skvělou slevu 15% s jedním z největších poskytovatelů těchto zavazadel a zámků v ČR na portále www.cestovnizavazadla.cz. Stačí se zaregistrovat na Našich stránkách www.claimcloud.cz a použít slevový kód, který zákazník nalezne ve své zákaznické sekci, a následně tento kód použít na stránkách www.cestovnizavazadla.cz. Akce na zvýhodněnou cenu zavazadel trvá do konce srpna 2017. Druhou cestou, pokud zákazník nechce investovat do nového zavazadla či zámku, je před každou cestou si vyfotit obsah zavazadla a zavazadlo samotné. Následně doufat, že se mu tato kontrola vyhne a pokud ne, mít dostatek důkazů pro nárokování škody za zničené zavazadlo či případný chybějící obsah".
V případě, že jste měli problém s letem nebo zavazadly, případně se chystáte cestovat, zadejte si zdarma svůj let a nechte si jej ověřit a hlídat službou ClaimCloud naprosto zdarma.