Foto: Facebook
Facebook nezahálí a přidává další aktualizace. Prospěšné mají být firmám, i nám uživatelům. Jedna z posledních přináší změnu v hodnocení firem – nahradí ho doporučování. Snazší by pro nás také mělo být hledání místních firem a služeb, ale i propagace aktivit přes Facebook nebo prezentace firem ve vylepšené mobilní verzi.
Hodnocení a recenze se mění na doporučení
"Na stránkách místních firem vždycky existovala možnost uvádět hodnocení a recenze. Teď se hodnocení mění na doporučení. Zákazníci můžou podrobněji napsat, jak jsou s vaší firmou spokojení. Získáváte tak šanci se zviditelnit mezi lidmi v okolí a přilákat víc zákazníků,“ píše Facebook na svém webu.
Kromě jednoduché možnosti volby "ano“ a "ne“, která dá bleskově najevo, jestli firmu doporučujete, či ne, můžete využít ve zdůvodnění také další možnosti – tagy, text a fotky. Při výběru tagu, který funguje jako instagramový hashtag, se vám také mohou ukázat různé motivy, takže rychleji uvidíte, co je pro danou firmu charakteristické. Nebezpečím ale je, že doporučení může například zneužít konkurence, proto ale Facebook nabízí možnost nahlašovat obsah, který je podvodný, spam nebo je zaplacený. Více o Doporučení zde.
Šablony, call-to-action a stories
Vybrat si nově bude možné také šablonu své firemní stránky, jak na to, se dozvíte zde v Centru nápovědy.
Právě se šablonami, které si vyberete podle typu své firmy – např. restaurace a kavárna, pak souvisí další inovace – nová sada tlačítek call-to-action. Podle druhu šablony stránky se vám nabídnou určitá tlačítka s "výzvou k akci“. Jsou vytvořená na míru pro mobilní telefony a tvůrci slibují, že by měly zvýšit možnosti oslovení potenciálních klientů přímo přes FB. Například si napřímo zarezervovat stůl, objednat jídlo, domluvit si schůzku, napsat zprávu nebo doporučení.
Kromě toho se Facebook rozhodl vylepšit viditelnost Stories tak, aby je více využívaly také firmy. Zobrazí se jednoduše po kliknutí na profil facebookové stránky a jejich funkčnost je v podstatě stejná jako na Instagramu.