24.04.2017 | GetTheLouk

Kamufláž

Proč jsou blogeři a influenceři pro firmy tak důležití?

14.03.2018

Influencer marketing je pro řadu firem a značek jedním z nejdůležitějších hnacích motorů pro jejich byznys. Prostřednictvím sociálních sítí a populárních tváří internetu dosahují skvělých výsledků při oslovování nových zákazníků a zvyšování prodeje. Proč je spolupráce s blogery, youtubery a influencery tak přitažlivá, co o ní potřebuješ vědět a jak tuhe spolupráci pěstovat?

Řadu lidí už nelze oslovit tradičními cestami. Televize nebo rádio? Hlavně pro mladé naprosto out média. A právě mladí a teenageři jsou pro mnohé firmy naprosto klíčovou cílovou skupinou. To je jeden z důvodů, proč se firmy stále častěji spojují s vlivnými osobnostmi social medií. Zatímco ve světě je to podstatně masovější trend, u nás je řada firem v tomto směru ještě opatrná a váhavá.

Co je dobré o influencer marketingu vědět?

  • Ani schopný a populární influencer zpravidla nemůže spasit firmu, která nefunguje a neodpovídá požadavkům trhu.
  • Říkej ne spolupráci jen pro peníze. Když nemáš ke značce vztah, těžko budeš hledat chuť ji podpořit a to je znát.
  • Příběh. Bez něj to nejde. Úspěšná spolupráce vyžaduje dobré vztahy firmy a influencera, příběhovou komunikaci, zjevné zapojení produktu do života blogera a naopak. Pokud společně souzní na jedné vlně, může být spolupráce s influencerem velice úspěšná.
  • Firmy stále ještě často mají strach z toho, že výsledky této spolupráce lze těžko kontrolovat a dosah je těžko měřitelný.
  • Někdy prostě taková spolupráce potřebuje hlavně víru, dobrou vůli a odvahu. ;-)
  • Neplatí, že úspěšná může být jen spolupráce s top influencery. Možná častěji se vyplatí spolupráce s tisícovými nebo desetitisícovými blogery. Proč? Oslovují totiž jasně zaměřenou komunitu uživatelů.
  • Můžeš se stát i tváří projektu firmy, amabsadorem nebo moderátorem kampaně.
  • Aby ses v této spolupráci cítila dobře, propaguj jen to, s čím opravdu souzníš, co se ti opravdu líbí. Pro tvůj osobní brand nebude dobrou vizitkou, když tvůj profil zahltí reklamní posty a navíc takové, které zcela odporují tvému stylu, nebo jsou zjevně pochybné kvality. :-)
  • Pracuj dobře s hashtagy. Uváděj k postům, s kým spolupracuješ – stačí jednoduše hashtag např. #blogerky.cz, nebo přímo v textu využiješ funkci Instagramu a označíš @blogerky.cz. A to platí i pro druhou stranu, pokud udělá např. repost tvého příspěvku.
  • Počítej s tím, že pokud budeš za spolupráci placená, řada firem, možná i většina z nich, si určí pravidla, co, jak a kdy chce zveřejnit. A také tvoje posty bude kontrolovat. Naštěstí máš svobodnou možnost výběru, s kým chceš spolupracovat.
  • Zmínka o firmě, která s tebou spolupracuje, musí být v každém sponzorovaném postu. Ne jen v prvním, nebo jen v některém.
  • Nemusíš se omezovat pouze na Instagram, svůj vliv mají také ostatní sítě – Facebook nebo Youtube jsou u nás stále velice úspěšné.

Jaká spolupráce a kampaň mají smysl?

  • Když zná firma dobře trendy na trhu ve vztahu k ní a danému produktu.
  • Když má nápad, kampaň bez myšlenky je jako ryba na suchu.
  • Když výsledná komunikace na social mediích vypadá jako přátelská, uvolněná komunikace.
  • Spolupráce influencera s firmou, kteří spolu souzní, např. pokud máš jako blogerka pozitivní vztah k určitému produktu, nebude ti dělat problém ho podpořit.
  • Když vytvoří společný příběh. Poutavý, uvěřitelný, pozitivní, takový, který vzbudí emoce.
  • Influencer a firma musí mezi sebou mít jasno – pravidla, která oboustranně dodržují a znát i rizika, která tato spolupráce obnáší.
  • Prezentace produktu by neměla být prvoplánová. K uvěřitelnosti právě slouží onen příběh.
  • I blogeři se potřebují nějak živit. Spolupráce na úrovni už dávno není jen o odměně produktem.
  • Sleduj opravdu slavné influencery a velké značky, kteří určují na sociálních sítích trendy. Od nich se můžeš skvěle učit, jak budovat brand.

Řada známých osobností, ať už to jsou herci, moderátoři, hudebníci či sportovci spolupracuje s nejrůznějšími značkami, které jim platí za tuto formu reklamy. Ale nejen slavným hvězdám. Neméně populární pro tento druh spolupráce jsou blogeři a youtubeři, kteří si cestičku k popularitě vyšlapali skrze  tvorbu na sociálních sítích. Na ukázku uvádíme třeba Shopaholic Nicol, sestry A Cup of Style, moderátorku Zorku Hejdovou, Soňu Skoncovou, nebo modelku Natálii Kotkovou. ;-) Jak jejich spolupráce s firmami vypadá, můžeš vidět na screenech z jejich Instagramů.

A co ty? Také máš osobní zkušenost s tímto druhem spolupráce? Jakou a jak probíhala? Poděl se s námi! ;-)

Komentáře

Elizabeth Lore 15.03.2018 10:52

Tak toto je naprosto dokonalý článek!

Pro přidání odpovědi se musíte přihlásit či registrovat. Zaregistrovat se

Czech Social Awards 2019

Global Social Awards

Czech Social Awards 2018

Největší inspirace pro krásné bydlení Vše pro vaše útulné bydlení :-)

Moderní portál o bydlení, největší inspirace pro interiéry a exteriéry.