Nejdůležitější je cítít se dobře a být cítit dobře, tak zní heslo nového pánského parfému Martina Dejdara. Exkluzivně nám v rozhovoru řekl, vše o tom, jak vznikl nejen nápad, ale i celý jeho parfém.
Martine, jak se zrodil nápad vytvořit svou vlastní vůni? Jednalo se čistě o spontánní rozhodnutí nebo jste po vlastním parfému již nějakou dobu toužil? Inspiroval jste se některou ze známých celebrit?
Tak nápad se zrodil v hlavě pana Grejtaka ze společnosti Feratt, se kterou spolupracuji v oblasti pánské módy a oblékání. Netoužil jsem po parfému, ale ten nápad mi přišel jako zajímavý, protože odjakživa rád zkouším nové věci. A inspirován jsem nebyl nikým, protože si uvědomuji, že u nás, v tom českém rybníčku, takovéhle pokusy nikdy nedopadly moc dobře.
Co má vyjadřovat vůně DayDee? Co přesně vystihuje její název?
Day Dee je anglická parafráze na mojí celoživotní přezdívku Dejdy. A tak jsem si říkal, že kdybychom prorazili na světový trh (hahaha), tak aby všichni věděli, co to znamená. Já bych pro cizince asi tahák nebyl. Ale Day Dee - tedy Den D vyjadřuje něco výjimečného, neobvyklého a vzrušujícího. Prostě jako když vás čeká váš velký den - Den Dé. A na to je potřeba být připraven a cítit se dobře a také být cítit dobře.
A obal? Proč jste zvolil právě černou barvu? Do jaké míry vystihuje Vaši image?
Ne, mě vyjadřují spíš zářivější barvy. Ale černá v kombinaci se zlatou je elegantní, důvěryhodná a exkluzivní.
Jak vlastně takový parfém vzniká? Hlavu parfému tvoří citronová kůra, rozmarýn a kardamom, srdce růžové dřevo a lístky jasmínu, základ pak vetiver, dubový mech a pižmo. Podle čeho se vybírají ingredience? Existují nějaká pravidla?
Jasně že existují, ale to nemůžeme prozradit. Náš parfém má své tajemství a to si také musí navždy zachovat....
Mohl byste nám stručně popsat celý proces? DayDee krok za krokem anebo od nápadu na pult… Jak dlouho celá cesta trvá?
Myslím, že popisování všech fází by bylo pro čtenáře hodně nudné. Krátce, od nápadu do realizace to je víc, jak rok. A to musí všechny složky dobře fungovat. Vybíráte vůni, název, grafiku, logo, barvy, potom přijde na řadu neskutečně nudná fáze administrativní - co musí být na krabičce, co musí být na flakónu, čísla, kódy, povolení, certifikáty,.... Pro mě hrůůůůza!! Proto tyhle věci nedělám. A potom, když už si myslíte, že je hotovo, musí někdo ten váš produkt chtít prodávat a to je skoro nejdůležitější. Jsem rád, že i přes počáteční, zcela pochopitelnou skepsi, našel ředitel parfumérií Fann pan Voňavka odvahu, a šel do toho s námi. A dnes je Day Dee na pultech všech Fann parfumérií. Prostě musíte mít kolem sebe tým zapálených lidí, které vývoj parfému, práce na něm až po uvedení na trh, baví!
Je něco, co byste dodatečně na vůni změnil?
Ne, věřte, nebo ne.
Vlastní parfém je skvělým dárkem pro přátele a rodinné příslušníky. Kdo z Vašich blízkých jím byl obdarován jako první?
Všichni muži v naší rodině, a to na Vánoce 2014, všichni kolegové v divadle, přátelé, všichni měli pod stromečkem DayDeeho. A také kamarádi v USA. A opravdu, i ti největší skeptici, parfém pochválili.
Předpokládáme, že DayDee sám používáte….
Že se vůbec ptáte.....
Jak DayDee voní Vaší partnerce? Uvažujete o tom, že byste navrhl parfém také pro ženy? Jaký by byl? Co by tvořilo jeho základ? Jaké vůně máte na ženách rád?
Ano, manželce se parfém od začátku moc líbí. Patří do kategorie žen, kterým se víc líbí pánské, než dámské parfémy. Do oblasti dámských parfémů rozhodně nepůjdu, nemá smysl tříštit zákaznický směr.
A ještě poslední otázka: Prozradíte našim čtenářům, jakou další novinku pro ně připravujete? Ať už ve formě nového kosmetického výrobku, nebo divadelní či filmové role.
Tak na poli kosmetiky bychom chtěli řadu dD rozšířit o prvky pánské tělové kosmetiky, co se týče divadla, tak v Brně zkouším novou verzi muzikálu Děti ráje, u filmu se připravuji na roli ve snímku Kluci z hor a v televizi mě v létě čeká natáčení nového seriálu Přístav a další řada pořadu Máme rádi Česko.