Foto: FB Facebook
Být úspěšná blogerka a influencerka obnáší víc než jen umět napsat pěkný článek a postovat na Instagramu krásné fotky, na kterých ti to opravdu moc sluší. :-) Být influencerka znamená učit se neustále novým věcem a vnímat aktuální trendy. No a to platí i pro sociální sítě. Čas od času se vyplatí prozkoumat, co je na nich nového, nové funkce, vychytávky, služby… Proto se dneska podíváme, jaké trendy budou letos hrát prim na Facebooku, jak uvádí na na svém webu www.mediaguru.cz.
Letošní rok na FB a obecně sociálních sítích bude ve znamení ještě více uživatelů a většího množství času celkově stráveného v této realitě. Informací je obrovské množství, lidé jsou jimi přehlcení, proto se učí si více vybírat. A to zase bude nutit tvůrce více přemýšlet, co a jak sdílet. Jak zaujmout? Kvalitnějším formátem, zajímavějším a originálním obsahem.
Přátelé a rodina dostanou přednost
Jednou z těch zásadních novinek je, že se FB rozhodl podpořit přátelskou komunikaci na úkor reklam a obchodních sdělení od firem a značek. Důvodem prý je snaha zvýšit blahobyt milionů lidí po celém světě tak, aby se více věnovali komunikaci s blízkými. Zkrátka i FB chce být nástrojem pozitivní síly v životě lidí. ;-)
Pro ty, koho propagace na této sociální síti živí, to je dost nepříjemná skutečnost. Hlavně pokud jste nepoužívali sponzorování příspěvků. Převahu v tom, co se vám bude zobrazovat, teď budou mít vaši přátelé. A těm, kdo budují pomocí FB svou značku, nezbývá, než si připlatit.
Astroturfing
Znáš tento pojem? Za ním se skrývá ne právě férový způsob podpory profilů a obsahů za účelem vyvolání falešného dojmu spontánní a pozitivní reakce veřejnosti. Má přinést zvýšení popularity například pozitivními (ale falešnými) komentáři. Na FB vzniká řada těchto fakových profilů bez historie, aby za určitým účelem (a v něčí prospěch) ovlivňovaly ostatní uživatele. Odborníci na tuto komunikaci očekávají, že toho budou chtít využívat hlavně majitelé menších profilů, aby si vylepšili "skóre" a zvýšili tak svůj dosah. Pokud ale chceš být v očích svých fanoušků důvěryhodná a budovat své jméno na kvalitních základech, určitě se této taktice vyvaruj!
V kurzu budou hlavně "menší" influenceři
Důvodem je hlavně jejich úzký vztah s fanoušky, vybudovaná důvěra v rámci jejich komunity a schopnost reálně zaujmou. Jejich sdělení jsou osobnější a jsou lépe čitelná v zacílení na konkrétní skupiny uživatelů. Na rozdíl od influencerů se statisíci a miliony followerů – jejich rozpětí je tak obrovské, často bez možnosti jasného vymezení. Takže tato cesta pro propagaci a spolupráci s firmami a značkami už nemusí být pro svou obecnost tak populární. I my rádi podporujeme menší a začínající blogerky. Věříme ve váš talent, schopnost rozvíjet se a tvořit kvalitní obsahy, zaujmou a oslovit stále větší publikum čtenářů a diváků. ;-)
Text ustupuje, střídá ho video!
Raději fotku a nejlépe video! To je trend dnešní doby. Hlavně mladším ročníkům se chce stále méně číst. Důležité je zaujmout – rychle a intenzivně! A s tím si nejlépe poradí video, kde můžeš přímo a s celým kouzlem své osobnosti oslovit své diváky. Ti z vás, kdo už videa děláte, o tom víte své. Tyhle formáty jsou dalece úspěšnější než textové. Důležitá je také kvalita, vtip a šmrnc, bez toho to nešlo a ani nepůjde.
Live stream
Živé vysílání je na vzestupu, a i když není ještě nejčastější, protože mnohé z vás stále ještě brzdí ostych, pro úspěch na FB v tomto roce to bude sázka na jistotu. Samozřejmě měj co sdělit a hlídej si kvalitu. Záznamy z koncertů, různých akcí, videa dokumentující zážitky na cestách, akce s přáteli, výjimečné okamžiky i osobní sdělení, nebo videa z pracovního zákulisí. Je to jen na tobě a na kouzlu okamžiku. Nástup oblíbenosti live streamů se očekává nejen u osobních profilů, ale také u těch firemních.
Stories
Hit na Instagramu, který žije i na Facebooku. Každý den hravě přidáš spontánně fotku nebo krátké video s momentkami z tvého života, užiješ si jeho popularitu a za 24 hodin zase zmizí. Nemusíš si tak lámat hlavu s jeho kvalitou, protože bezprostřednost je tady cennější. Není to sice trvalá hodnota, ale zato rychlejší a lehčí. Nepotřebuješ nic vypisovat, ani opatřovat hashtagy. Prostě nejrychlejší forma propagace, autentická a zdarma!