Videa patří k nejoblíbenějším obsahům na všech sociálních sítích. Proto je nasnadě, že se Facebook rozhodl jejich tvůrce podpořit. Podle informací, které uveřejnil na svém blogu, připravuje pro tvůrce a influencery řadu nových nástrojů. Mají dostat možnost získávat předplatitele a zároveň je chce podpořit v navazování komerční spolupráce se značkami.
"Úzce spolupracujeme s tvůrci, abychom pochopili, co potřebují, aby byli úspěšní na Facebooku. Investujeme do oblastí jako aplikace Facebook Creator a stránky Facebook for Creators, kterou jsme představili minulý rok. V nadcházejících měsících budeme testovat řadu nových nástrojů pro tvůrce. Stále jsme ale v experimentální fázi…," uvádí Facebook na svém blogu.
FB Creator
Využij zapojení komunity
V této oblasti jsou obrovské možnosti využití, třeba sdílení obsahu s fanoušky z celého světa a navázání hlubšího spojení. Někteří tvůrci, jako youtuber Sebastian Villalobos, využívají možnost povídat si s fanoušky v reálném čase přes Live nebo Live With, jiní využívají Facebook Stories, kde sdílí své každodenní zážitky, nebo využívají skupiny vhodné pro komunikaci fanoušků.
Nyní Facebook přináší novou vychytávku: "Spouštíme nový test, který vám ukáže vaše největší fanoušky. U jejich jména se zobrazí štítek a zařadí je do žebříčku nejaktivnějších fanoušků. Největší fanoušky zjišťujeme podle řady různých kritérií. Patří sem, jak často přidají komentář, sdílí, reagují nebo se dívají na vaše videa, a zahrnujeme do nich také vaše vlastní interakce s nimi. Fanoušci se k této funkci musí přihlásit a můžou ji kdykoli vypnout," uvádí Facebook.
Máš sebeprezentaci pod kontrolou?
Zvládat vlastní prezentaci levou zadní mají pomáhat web Facebook for Creators a aplikace Creator pro iOS. Nabízí nástroje a zdroje, které využívají mnozí úspěšní influenceři – třeba Belly Full, Wuz Good nebo LeJuan James. Díky nim zjistíš, jak vypadá okruh tvých uživatelů, můžeš s nimi jednodušeji komunikovat nebo něco sdílet. Testovací verzi aplikace Facebook Creator představí platforma brzy i pro Android.
FB Creator
Buduješ firmu?
Jak dosáhnout díky Facebooku návratnosti vynaložených investic? „V nadcházejících měsících budeme zkoumat dvě nové monetizační funkce. V rámci první z nich budeme testovat nástroj, který inzerentům i tvůrcům pomůže se na Facebooku jednodušeji spojit a využívat příležitosti pro značkový obsah. V tomto nástroji si můžete nakonfigurovat svoje portfolio, které upozorní na vaše odborné zkušenosti. Inzerenti si je pak můžou vyhledat a nabídnout vám spolupráci na atraktivních kampaních,“ uvádí dále Facebook.
Kromě toho testuje tato síť také formu předplatného, kde by fanoušci měsíčním poplatkem podporovali ty tvůrce a jejich obsah, které si zamilovali. Za to získají exkluzivní obsah anebo štítek, který upozorní na to, že tvůrce podporují. Testování zatím probíhá na malé skupině tvůrců.
Spolupráce s Facebookem na vývoji
Spolu s menší skupinou tvůrců rozjíždí tato platforma pilotní projekt na testování produktů díky výše zmíněným nástrojům: "Vybraní tvůrci, kteří v rámci tohoto programu otestují funkce v počáteční fázi vývoje, budou mít vyhrazený čas na to, aby spolupracovali s naším týmem a mohli mu předávat přímou zpětnou vazbu. Cílem této spolupráce na testování produktů je, abychom dokázali rychleji po krůčcích zlepšovat a budovat prostředí, ze kterého bude profitovat celá komunita."
Zdroj: https://www.facebook.com/creators#